søndag den 17. marts 2013

Jersey kjole

Jeg har lige opdaget en ny trykfod til min symaskine. Jeg har ikke anet hvad den var til, men da jeg sad og læste om de forskellige sting i symaskine instruktionsbogen fandt jeg ud af, at den egner sig godt til applikationer og strækstof. Jeg synes ikke det er blevet særlig pænt når jeg har syet i strækstof, men det her vulker og folder ikke. I stof 2000 har jeg fundet noget billigt sort/hvid stribet jersey og vupti så var der en kjole. Jeg er blevet inspireret af en (dyr) butik i svendborg med lækre uldkjoler og bluser og en meget simpel kant af en farvet sytråd. Se mere her.

Båndet om maven er et tørklæde fra en rejse til Nepal, som jeg blot har syet nogle snore i og bundet om. Jeg er lige gået ind i 19. uge og ligner mest af alt en, som er lidt tjoppy, så med tørklædet bliver der altså markeret, at jeg er gravid. Lidt hokus pokus - mig i forkus er det dog ;-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar